"ישנה אמירה מיוחדת שהמקצב הנשי בא להביא לעולם. המחזוריות הנשית, העצירה, ההשתנות בין התקופות- גם במיניות- היא הזמנה לגבר לעשות עבודה ולקבל את המתנה שהמקצב הנשי נותן לו. בזוהר הקדוש כתוב "הזכריות נקראת עדן, כי היא מעדנת את עצמה להיכנס לגן".
ומה הצד הנשי בעבודה הזוגית?
"ההזמנה לאישה היא: תהיי את. הכירי את עצמך".
בין שהיא מלמדת כלות ובין שהיא מרעננת את הלכות הטהרה לנשים עם ותק נישואין ארוך, מדגישה יסכה שההכנות הפיזיות תבאנה תמיד במקביל לתהליך פנימי של האישה עם גופה: "אם נשים מתחברות רק למחוּיבוּת, לצורך מיני ולאיסור ההלכתי, הן מפספסות את החיבור לעצמן. החיבור האינטימי עם האיש ברובד הנפשי והגופני, זקוק לנוכחות ולקשר הנשי של האישה עם עצמה.
אם אישה מגיעה אל הטבילה בלי תהליך, בעיני זה פולשני וחושפני. הטבילה היא רק קצה של בניית קשר ער עם עצמה, ומתוכו קשר זוגי עם אדם אחר".
את שלושת שלבי ההכנה למקווה היא מרחיבה מעבר להקשרם ההלכתי המיידי ומפרשת על פי אותם עקרונות החיבור:
– "השלב הראשון הוא חפיפה- הסרת המיותר. התבוננות על מה חוצץ בנינו, שהמרחב יהיה נקי. לפנות את הערב לפני, לשבת ולדבר".
זו לא עלולה להיות טעות לפתוח שיחה כזו ערב לפני טבילה?
"מה שלא נאמר, נשאר בגוף וחוצץ בגוף. עדיף להגיד הכל, השאלה איך. אומרים את הדברים לא כדי להציף ולהאשים, אלא לעורר אינטרס משותף.
"השלב השני – סירוק – התרת קשרים. השיער הוא כמו צינורות של שפע. עיקר הבעיה היא כשתחומים מסתבכים אחד בשני. למשל, מדברים על הילדים בזמן זוגי. צריך לתת לכל צינור את המקום שלו. האהבה היא טבעית.
השלב השלישי והאחרון הוא עיון- התבוננות. כאילו כבר לא קורה כלום, כבר עשינו כל כך הרבה הכנה – ההתבוננות היא לראות שנגענו בכל תחומי החיים. הכרה עמוקה בשותפות. בונים כלי ומרחיבים את הגבול".